Temporis savjetovanje d.o.o. iz Zagreba, najavljuje treći broj Biltena javne nabave u RH, koji će biti objavljen do 30. rujna 2016. Sve informacije o tome kako možete postati pretplatnik Biltena javne nabave dostupne su na www.biltenjavnenabave.hr
U ovom broju Biltena obrađujemo teme prema Prijedlogu novog Zakona o javnoj nabavi, koji je usvojen 8. lipnja 2016. na 27. sjednici Vlade Republike Hrvatske, kako bi sudionici u sustavu mogli prilagoditi svoje poslovanje predstojećim izmjenama u području javne nabave.
Također, s obzirom da praksa DKOM-a iz srpnja i kolovoza 2016. uvodi bitne novine vezane za elektroničku nabavu, naručitelje i ponuditelje upućujemo na rješenja s kojima trebate biti upoznati.
Koje teme obrađujemo u Biltenu br. 3?
U ovom Biltenu sadržaj je fokusiran na novine u sustavu javne nabave koje su pred nama (implementacija direktiva u hrvatsko zakonodavstvo). Obrađujemo sljedeće teme prema Prijedlogu nacrta Zakona o javnoj nabavi:
Otvoreni postupak javne nabave – novine
Pregovarački postupak bez prethodne objave poziva na nadmetanje – novine
Razlozi isključenja gospodarskih subjekata – novine
Izuzeća od javne nabave – novine
In-house nabava
Javna nabava i prekršajna odgovornost – novine
Presude Europskog suda
Raskid ugovora o javnoj nabavi
I dr.
Posebno izdvajamo praksu DKOM-a vezanu za e-nabavu. U Biltenu br. 3, možete pročitati cijeli članak na ovu temu, ali s obzirom na važnost teme za praksu dio članka objavljujemo već sada:
…U postupku javne nabave naručitelj je u zapisniku o javnom otvaranju ponuda evidentirao kako je ponuda žalitelja potpisana naprednim elektroničkim potpisom, a što je utvrđeno uvidom u sustav EOJN. Međutim, u fazi pregleda i ocjene ponuda naručitelj je utvrdio kako ponuda ipak nije potpisana naprednim elektroničkim potpisom, neovisno o tome što je sustav EOJN na javnom otvaranju ponuda potvrdio da ja ponuda uredno potpisana. Naručitelj je svoje tvrdnje potkrijepio očitovanjem FINA-e kao izdavatelja certifikata spornog naprednog elektroničkog potpisa, te mišljenjem Uprave za sustav javne nabave pri Ministarstvu gospodarstva. Ova mišljenja naručitelj je priložio uz zapisnik o pregledu i ocjeni ponuda. DKOM u ovom žalbenom postupku, neovisno od mišljenja FINA-e i Uprave za sustav javne nabave, ocjenjuje da je naručitelj nezakonito postupio kada je činjenicu nepostojanja naprednog elektroničkog potpisa utvrdio u fazi pregleda i ocjene ponuda, jer je navedeno, prema stavu DKOM-a, trebao utvrditi u fazi javnog otvaranje ponuda. Ovakav stav DKOM-a mijenja dosadašnju praksu javne nabave u RH te uvodi obvezu naručiteljima da ispravnost potpisa ponuda moraju utvrđivati na javnom otvaranju ponuda…
Ovu praksu DKOM-a možete pročitati u Rješenju KLASA: UP/II-034-02/16-01/341 od 7. srpnja 2016.
Rješenje DKOM-a
OVDJE